Σάββατο 21 Ιουλίου 2007

Εκπαιδευτικό Σύστημα

Μια επιθυμία της αγαπητής Σβελτάνας, ας της κάνω τη χάρη να υποστηρίξω λίγο το όνομα το οποίο εκπροσωπώ.

Η Μένια είπε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα είναι αρνητικό από μόνο. Για να δούμε τα αρνητικά του εκπαιδευτικού συστήματος μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου το οποίο υπηρετεί εδώ και 10 χρόνια σε ένα μήνα και κάτι μέρες πάει στα 11 χρόνια.

Ένα από τα αρνητικά του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ότι καλλιεργεί την μηχανιστική αποστήθιση. Απουσιάσει το μάθημα του σωστού επαγγελματικού προσανατολισμού και όταν κάποτε γίνεται το διδάσκουν εκπαιδευτικοί χωρίς ειδική κατάρτιση(---- > λανθασμένη επιλογή επαγγέλματος γιατί δεν υπάρχει σωστή καθοδήγηση-μεταξύ μας μεγάλο θέμα αυτού του μαθήματος)

Το εκπαιδευτικό σύστημα παρέχει παρωχημένες γνώσεις που δε βοηθούν καθόλου το μαθητή ούτε το προκαλούν το ενδιαφέρον. Ο μαθητής προσπαθεί να αποδώσει μόνο για την εξασφάλιση ενός «καλού» βαθμού ή για να κερδίσει την συμπάθεια του δασκάλου. Υπηρετεί την εξειδίκευση, γιατί ωθεί τους μαθητές να ασχοληθούν μόνο με τα μαθήματα του κλάδου/κατεύθυνσης όπου θα διαγωνισθούν. Επίσης καλλιεργεί την αντίληψη ότι ο καλός μαθητής είναι και πειθαρχικός.

Πάμε τώρα και στις εξετάσεις οι οποίες διενεργούνται με αντιπαιδαγωγικό τρόπο ο μαθητής είναι υποχρεωμένος κάθε φορά να αποστηθίζει μεγάλη ύλη, χωρίς να σέβεται κάποιος τις κλίσεις/ενδιαφέροντά του, τις αντοχές και τις ικανότητές του. Ο «καλός» βαθμός σε ένα διαγώνισμα δεν αποδεικνύει ότι ο μαθητής κατανόησε την ύλη. Καλλιεργείται ο ανταγωνισμός και η βαθμοθηρία(ο μαθητής ίσως χρησιμοποίησε αθέμιτα μέσα, για να εξασφαλίσει έναν «καλό» βαθμό-μπορώ να προτείνω τρόπους για σκονάκια)

Συνεχίζουμε με την παραπαιδεία η οποία αποδεικνύει ότι η παιδεία δεν είναι δωρεάν στην ουσία. Άμα πάμε τώρα και στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής( έλλειψη σχολικών κτιρίων, εργαστηρίων, χώρου άθλησης, τα σχολικά εγχειρίδια δεν είναι αξιόλογα με λίγα λόγια κλαυτά μανούλα μου).Επίσης έχουμε ανύπαρκτη κατάρτιση εκπαιδευτικών, οι περισσότεροι συμπεριφέρνονται αυταρχικά ή ακολουθούν ξεπερασμένες εκπαιδευτικές μεθόδους δεν προωθούν το διάλογο με τους μαθητές. (έχω ανάλογη εμπειρία L)

Άμα προτείνω και μερικούς τρόπους αντιμετώπισης θα γίνω κακός και ίσως χειρότερος εφιάλτης. Εγώ θα τα προτείνω.

  1. Κατάρτιση των εκπαιδευτικών
  2. Βελτίωση των βιβλίων
  3. Επαναπροσδιορισμός των στόχων της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της σύγχρονης
  4. ελληνικής κοινωνίας και τις ανθρωπιστικές αξίες
  5. Η εκπαίδευση πρέπει να στοχεύει στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, στην προβολή
  6. προτύπων/ιδανικών, στην καλλιέργεια των διανοητικών τους ικανοτήτων και στη
  7. δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων
  8. Διαφοροποίηση του τρόπου εξέτασης και αξιολόγησης
  9. Παροχή σωστού επαγγελματικού προσανατολισμού
  10. Δωρεάν παιδεία και παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους
  11. Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής
Πιστεύω Σβελτάνα να έγινα όσο πιο πολύ γινόμουν Εφιάλτης, για μένα το διαφορετικό είναι αλλιώς ακούγεται από έναν νέο παρά από έναν μεγαλύτερο.

2 σχόλια:

ΣΒΕΤΛΑΝΑ είπε...

Χρειάστηκαν πολλά χρόνια αποτυχημένων αλλαγών για να καταλήξουμε στο σημερινό εκπαιδευτικό έκτρωμα.

Υπομονή... έρχονται και χειρότερα.

Υ.Γ. Μπορείς να αγριέψεις και άλλο...

...δώσεεεεεε :p

Εφιάλτης είπε...

Δε έγινα και πολύ "Εφιάλτης", ντροπή μου την άλλη φορά θα βάλω τα δυνατά μου(λίγο άκυρο αυτό το σχόλιο)

Βρε Σβελτάνα σε λίγα χρόνια θα υπάρχει κοινωνία και το σημαντικότερο εκπαίδευση;

Απλά κοιτάνε πως θα περάσουν καλά χωρίς να ακουστούν.